niedziela, 8 kwietnia 2018

szklarnia tanim kosztem

        W lutym, kiedy zima była w odwrocie, Paweł rzucił pomysł budowy niewielkiej szklarni. Z entuzjazmem omówiliśmy co i jak. Warunek był jeden - ma być tanio (w tym roku w planie jest wykonanie wszelkich instalacji w domu, więc nie wydajemy pieniędzy bez potrzeby) i ma być w miarę estetyczna.
        Stanęło na tym, że zamówiliśmy w tartaku drewno na konstrukcję, z allegro folię szklarniową, a z pobliskiej wsi przywieźliśmy stare okna (za darmo). Jak na złość zima wróciła i z miłego skręcania konstrukcji na świeżym powietrzu wyszła walka o przetrwanie. No dobra, przesadzam... Ale momentami było ciężko - mróz, wiatr, śnieg...
       Szklarnia ma 4,30 x 2,70 m. Tę wielkość wymusiły wymiary okien.
Całość kosztowała niecałe 500 zł (drewno ok 350 zł, folia 45 zł + wkręty i kątowniki)
 Ramy okienne pomalowałam, żeby stały się mniej widoczne.


początki


ścianka



Przygotowanie  terenu  - skuwanie starego betonu


Koci pomocnik. Przecież bez kota się nie uda


Foliowanie dachu



Okna przykręcone, w środku rozsada zasiana. No i zima pierwszego dnia wiosny


Na szybach umieściłam naklejki, żeby żaden ptaszek nie ucierpiał uderzając w szybę


Po malowaniu


Rosada

  
 Już prawie gotowa.  Brakuje jeszcze kilku zastrzałów. Niedługo zamontujemy też małe rynienki, żeby pozyskiwać  deszczówkę


5 komentarzy:

  1. Pieknie Wam wyszla ,ale bedzie zieleninki.Pozdrawiam Danka

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że robi ogromne wrażenie! Gratuluję! Świetna robota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super konstrukcja! Uwielbiam szklarnię, zwłaszcza takie wykonane samodzielnie, a chyba najbardziej te ze starych, drewnianych okien. Dla mnie są piękne i mają swój klimat, nie tak jak te kupne. Życzę owocnych zbiorów! Nie ma to jak wyhodowane samodzielnie, od razu lepiej smakuje. : )

    OdpowiedzUsuń
  4. wow!!! jak się cieszę że znalazłam tego bloga, a ja się tyle zastanawiałam jak zrobić niedrogą szklarnię Dzięki za pomysł instrukcje obrazkowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szklarnia sprawdziła się cudnie - życiu nie zjadłam tylu pomidorów, a i ogórki obrodziły. Nie mogę się doczekać kolejnego sezonu. W tym roku rozprowadzę jeszcze węże nawadniające

      Usuń